nettansroom.blogg.se

Träning, inredning och mat.

Fästingar kan ställa till det så alla som skall greja i trädgården i helgen:var observanta!!

Kategori: Allmänt

Först vill jag börja med att önska alla en glad påsk🐣🐤🐥Sedan till det här med fästingar!!Jag hade borrelia för 3 år sedan,men gick nog för länge med det innan de tog provet.Jag hade konstiga symptom som varmt och svullet ben som släpade emellanåt,yrsel,ryggont m.m😮En gång kunde jag inte ens gå 50 meter.Jag sökte flera gånger och de trodde först på en propp i benet,de kollade om det var åderbråck m.m
 
Till sist när de hade tagit borreliaprovet så ficj jag penicillin och det gick bort☺
 
Men borrelia är en lurig sjukdom som kan yttra sig på många olika sätt.För ett par veckor sedan gjorde jag ultraljud på hjärtat eftersom jag haft en del besvär när jag springer!Alla värden var bra och allt såg bra ut förutom att jag hade ett vänster av-block!Det förklarade han som att det var någon elektrod som går från hjärtat som var lite trasigt,men inget farligt eftersom kroppen letar upp en "annan"väg!Eftersom allt annat var bra så var hans teori att det var borrelia! 
 
Nu hände något konstigt i går igen som har inträffat 4 ggr på ett år nu!Jag fick en allergisk reaktion så att överläppen svullnade upp!!Jag såg inte klok ut☺☺Åkte till vårdcentralen och fick allergimedicin samt betapred.Har aldrig varit allergisk tidigare!
 
Så nästa vecka skall jag ta prover på nötallergi samt hör och häpna eventuell köttallergi! !Man har tydligen sett att de som har har allergi mot rött kött har haft borrelia,men detta är ganska nytt så det kan vara svårt att säkerställa!
 
Hoppas hellre att jag har köttallergi än nötallergi. Jag lagar ju mycket mat med nötter och i går åt jag ju sparris med pinjenötter,sedan fick jag ju en allergichock!
 
Ja vem vet vad det kan vara,vi får väl se,det blir i alla inget rött kött eller nötter förrän jag fått provsvar!!
 
 
Detta var  nog det längsta inlägget jag har skrivit men jag ville bara uppmärksamma alla som får ett fästingbett att söka i tid!!!
 
GLAD PÅSK!!
Kommentera inlägget här: